Natáčení očima autora

05.07.2014 00:14

Lenka Tláskalová a Roman Kadlčík

Autor scénáře občas vidí věci jinak, než kameraman.

Autor: Lenka Tláskalová

Autor scénáře má vždy vlastní představu o tom, jak by měl film vypadat. Natáčení mu může dát jinou podobu. V tomto případě musím jako autor přiznat, že jsem si tak hezkou podobu svého scénáře ani nepředstavovala. I když výhrady jsem během natáčení samozřejmě měla a diskutovala jsem s kameramanem, jak technicky půjde realizovat to, co mám v hlavě, ale domnívám se, že je to běžné.

Nejnáročnější venkovní scény

První natáčecí den patřil venkovním scénám. Jelikož byly nejnáročnější. Z časových důvodů se natáčely jako první záběry scény s vlkem (Saarloosův vlčák Aponi). Aponi byla skvělá, i když je jasné, že záběry se psem zaberou mnoho času, než se povedou. Celkově jsem se natáčení scén se psem obávala nejvíce, jelikož pes není herec a pokud se s herci a štábem nezná, může trvat, než si zvykne. Nutno říci, že Aponi již měla zkušenosti s fotografováním a modelingem a talent ji rozhodně nechybí. Navíc Peťa Bartoňková vedla svou Saarloosku skvěle, Aponi spolupracovala a s herci se spřátelila a tak se záběry povedly.

Poté jsme postupovali dle scénáře postupně tak, jak šel v obrazech za sebou. Vždy jsme natočili jeden záběr s jednou herečkou a poté stejný záběr s druhou herečkou. Časově a organizačně se to jevilo jako nejlepší řešení. Bylo však obtížnější navázat přesně na předchozí záběr.

Pokojové scény

Pokojové scény byly nejméně náročné. I když možná ne pro kameramana. Z časových důvodů jsme se ani já, ani upír Honza Přikryl nemohli zúčastnit natáčení poslední scény. Kameraman a režisér Roman má však šikovnou přítelkyni, která se ujala funkce asistentky kamery a pod postelí skončil v roli upíra do třetice kameraman a režisér Roman.

Natáčení v kině

Poslední natáčecí den jsme strávili v kině. Na place vládla přátelská atmosféra, a proto natáčení proběhlo bez komplikací. A za mě osobně mohu říci, že to byl zatím nejšťastnější den v mém životě.

Tým Hranice reality

Z “nepovedených“ scén jsem vytvořila sestřih, i když se dá v jistém slova smylu polemizovat o tom, zda jsou tyto scény opravdu nepovedené.

 

Foto: Jan Stárek.

Související články