Režie scén v kině

05.07.2014 00:17

Režie romantických scén ve filmu Hranice reality

Romantická scéna a šťastný konec musí vypadat věruhodně.

Autor: Lenka Tláskalová

U studentských snímků a snímků vlastní produkce většinou platí, že režíruje ten, kdo je za kamerou. Při venkovních běhacích scénách jsem ani režírovat nemohla. Ale chápala jsem, že si při takových scénách musí herce vést kameraman a proto byli na place dva režiséři, ať se to zdá jakkoliv nemožné. Romantické scény v kině jsem si ale chtěla režírovat více já, jelikož jsem chtěla pro diváka zachytit správně emoce, které jsem se snažila tímto scénářem vyjádřit.

Romantické scény

Romantické scény nejsou úplně jednoduché, jak by se mohlo zdát. Zvláště ne v případě, kdy jsou herci přátelé a neustále se smějí. Nebo pokud se zdá, že je herec moc “happy“, nebo moc akční, což není v souladu s psychologií postavy a divák by tomu neuvěřil. Proto je pak důležité například vysvětlit, proč si Michal sedne až na konec řady a nejde rovnou k Aileen, když se vás herec v roli diváka v kině při natáčení zeptá: „Proč si nesedne k ní? On se jí bojí?“

Davové scény

Zúčastnila jsem se jednou natáčení silvestrovského pořadu na Barrandově v Praze jako komparz a viděla jsem, jak náročná je koordinace a vedení komparsistů ve studiu. Má davová scéna s diváky čítala sice pouhých 8 lidí, nicméně bylo potřeba říci: „Jakmile řeknu promítání – tzn., běží reklama, každý dostane instrukce, co bude dělat. Když řeknu zhasínání, všichni se podíváte na plátno, protože začíná jako by promítání filmu Úplněk.“

Davová scéna

I takováto koordinace totiž vytvoří důvěryhodnou iluzi reality filmu.

 

Foto: Jan Stárek.

Související články