Unicef

31.10.2014 12:39

Unicef Angelina Jolie

K bližšímu zájmu o Unicef jsem se dostala díky Angelině Jolie!

Autor: Lenka Tláskalová

Tento článek nebude ani tak propagací, jako spíše mojí osobní zpovědí a tiskovým vyjádřením mé osoby, jako zástupkyně Fantasy University.

Které organizaci lze věřit?

Možná si někteří čtenáři a návštěvníci Fantasy University všimli, že dříve v sekci Podporujeme byl jiný banner jiné nejmenované organizace. Není tam již z toho důvodu, že jsem se do projektu nemohla zapojit osobně v rámci brigády skrz shánění financí, nicméně jsem chtěla pomoci mediálně skrz informovanost na webu. Bohužel následovalo neodpovídání a nezájem poskytovat další informace o projektu, a proto jsem shledala projekt nedůvěryhodný a hlavně jsem nemohla propagovat projekt, o němž bych vás jako návštěvníky webu nemohla dále informovat. Tato špatná zkušenost mě však poučila v tom, že nyní budu podporovat projekty, se kterými budu mít osobní zkušenost a kterým budu moci věřit. V tomto směru vydávám prohlášení, že Unicef má plně moji důvěru.

Proč podporuji právě Unicef?

O existenci této organizace vím řadu let, kdy jsem pomáhala skrz zasílání dárcovských smsek a objednáním diářů s fotografiemi z činnosti Unicef. Jsou však období, kdy člověk sám nemá dostatek financí, natož aby mohl pomáhat, ale když kliknete na profilovou fotku Unicef na Facebooku, dočtete se, že můžete pomoci i sdílením, umístěním banneru. A právě díky tomu vidíte, že je to organizace, která opravdu pomáhá a nesnaží se pouze obchodovat vymýšlením projektů, aby získala peníze pro sebe, ale opravdu pomáhá tam, kde je to potřeba.

Pomoci může opravdu každý

Byla doba, kdy mě známá přemlouvala, abychom se přihlásili jako dobrovolníci a jeli pomáhat do Afriky. Zvažovala jsem to tehdy, i když jsem tušila, že se tam jen tak někdo nedostane, zvláště pokud nejste zdravotní sestřička, nebo lékař. Díky Unicef však můžete zakoupit jakékoliv konkrétní zboží jako Dárek pro život, kdy můžete například přeočkovat proti dětské obrně 40 dětí, poskytnout terapeutickou výživu pro dítě strádající akutní podvýživou, zakoupit tablety na čištění vody, díky kterým darujete 50 000 litrů pitné vody… Kromě těchto a dalších dárků pro život, můžete přispět i zakoupením produktů Věříme v nulu, které se mohou stát vhodným vánočním dárkem. Tento rok končí prodej zboží Unicef a máte naposledy příležitost zakoupit blahopřání k Vánocům a Novému roku pro své blízké! Firmy si toto zakoupení mohou odečíst z daně. Osobně nechápu, proč firmy raději tisknou vlastní drahé blahopřání obchodním partnerům, když by mohli pomoci a dle mého názoru by udělali i větší dojem. Další velkou pomocí je Adopce panenek. Adopcí neboli zakoupením panenky v hodnotě 600 Kč přeočkujete jedno dítě proti šesti hlavním smrtelným chorobám!

I když jsem řadu let podporovala smskami Unicef, více jsem se o činnost Unicef začala zajímat díky filmu Hranice zlomu s Angelinou Jolie v hlavní roli. Ten film změní každého, na koho filmy a pravdivé příběhy, či obrazy reality působí. Angelinu samotnou toto natáčení změnilo. Dnes ze svých příjmů přispívá na Unicef pravidelně velkými částkami. Mezi další osobnosti, které podporují Unicef patří i David Beckham, nebo princ William a jeho manželka Kate. Tito lidé věnují nejen finance, ale účastní se také projektů Unicef i osobně, za což mají můj velký obdiv, neboť je jejich pomoc upřímná. 

Unicef

Pokud máte odvahu vidět realitu zemí třetího světa a chcete se zabývat otázkou hlubšího smyslu života, rozhodně film Hranice zlomu doporučuji.

 

Foto: Wikipedia.org

Video: YouTube.com