Život s vlky – 12. díl

20.12.2014 18:07

Život s vlky František Hrach

Deník Františka Hracha, který většinu života prožil s vlky!

Autor: František Hrach

2. února 2009, Písek

Delší dobu jsem nepsal zápisky do deníku. Důvodem je však shromažďování materiálu z pozorování chování smíšené smečky jak materiálu filmového, tak psaného. Bylo již rozdáno několik desítek filmových kazet kamarádům kynologie nejen v naší republice a na nejnovějších kazetách a DVD se stále pracuje. Bylo dost těch, kteří slibovali pomoc s vydáním materiálů na šest publikací o mých zkušenostech s vlky a z výcviku Armína, ale částečně zkrácené a upravené se objevují v jiných článcích a v různých časopisech bez jména smečky vlčice Lupíny. Za celou dobu nejen já, ale celá smečka se svými poznatky a se svými zkušenostmi pomáhala hlavně ve služební policejní kynologii. 

Vyšla knížka Od vlčích kousanců po vlčí polibky, kterou vydalo nakladatelství Conviva. Chtěl bych k ní říct tolik, že by se v žádném případě neměla brát jako propagace chovu vlků v civilizaci, ale naopak by měla poukázat na problém s chovem těchto zvířat! S vydáním této knížky byl šestiletý problém, kdy materiál po tuto dobu ležel v několika nakladatelstvích v různých městech jako Plzeň, Praha, nebo Č. Budějovice. Nakonec se celý materiál ztratil, byl předělán a nabídnutý dalšímu vydavatelství. Těsně před jeho posledními úpravami se ozvalo nakladatelství Conviva, že vydalo tisíc knížek po odebrání zkrachovaného nakladatelství, které mi nedalo vědět, natož aby mi vrátilo druhý materiál na knížku Výchova a výcvik psa Armína, vychovaného vlčicí Lupínou. Tento materiál byl opět celý předělán, včetně DVD k této knížce. Do knížky Od vlčích kousanců po vlčí polibky je vlepené DVD ze života vlčice Lupíny a o její smíšené smečce.

5. května 2010, Písek

Ke dnešnímu dni jsem vytvořil již 23 filmů nejenom o výcviku Armína, ale také o životě Lupíny, o ošetřování šelmy, aby lidé vlkům mohli lépe rozumět.

Další knihy, které jsem napsal, avšak zatím vydány nebyly, jsou tyto: Výchova smíšené smečky vlčice Lupíny, Obranáři, Bombaři a Služební psí čenich na stopě pachatelů. Ve spolupráci s Ing. Karlem Hartlem byla vydána kniha Příběh posledního divoce žijícího vlka na Šumavě, zastřeleného v roce 1874. Tato kniha je psána z pohledu vlka.

Budu rád, když mé texty a filmy budou prospěšné nejenom kynologům a nápomocné majitelům psů při výcviku, či výchově, ale budu rád, když vlky blíže poznají skrz mé vyprávění i další generace, které dnes mohou znát vlka pouze ze ZOO a filmů, což je velká škoda, že stále nejsme schopni žít s vlky ve volné přírodě a ani během života s námi jim mnohdy nemůžeme dát takovou svobodu, jakou bychom jim přáli a jakou by si zasloužili. Bylo pro mě potěšením žít s vlky. Dnes je se mnou již jen Armín, kterému musím kvůli stáří pomáhat vylézt na jeho postel a Áres.

25. srpna 2014, Písek

Ten čas letí. Dlouho jsem nepsal do deníku, ale nedivte se, volného času nemám mnoho. Áresovi je už 12 let, pokračuji v normální kynologii a zrovna připravuji diplomy a film o posledním zastřeleném vlku na Šumavě, což mi dává časově zabrat. Příběh je hotový sešitový a podle něho hledám filmové záběry, jak se píše. Příběh bude vyprávět sám vlk a najít například 5 vteřin dlouhý záběr z mojí smečky, kterou jsem k filmu a do obrázkového příběhu využil, mi dá opravdu zabrat. Včera jsem natáčel v Zoo Ohrada na Hluboké. Mám z toho dělat film a vybrat záběry jelenů do příběhu. Za měsíc mám závod Lupíny a připravuji diplomy, kartičky pro závodníky a ceny. Minulý týden jsem dodělal film ze svatby a pomáhám kamarádům s grafikou. A samozřejmě k tomu běžná práce doma a na chatě, ale hlavně s Áresem. Od něho chodím pravidelně po půl noci, často ve dvě domů a od osmi dělám. 

Život s vlky František Hrach

Jsem rád, že jste můj deník dočetli až sem a doufám, že se vám můj příběh o životě s vlky líbil. Nebo že jste jej možná dokonce žili se mnou. Doufám, že se vám stejně tak bude líbit i film, až jej dokončím. Držte mi palce!

 

Foto: František Hrach

Zdroj: Vlklupina.wz.cz

Texty byly upraveny a publikování probíhá se souhlasem autora. Texty jsou tedy autorsky chráněné. Bez souhlasu autora není možné jakékoliv kopírování, či šíření tohoto obsahu.

 

Související články

Život s vlky – 11. díl

Život s vlky – 10. díl

Život s vlky – 9. díl

Život s vlky – 8. díl

Život s vlky – 7. díl

Život s vlky – 6. díl

Život s vlky – 5. díl

Život s vlky – 4. díl

Život s vlky – 3. díl

Život s vlky – 2. díl

Život s vlky – 1. díl