Použitá technika

Použitá technika ve filmu Hranice reality

Venkovní scény vyžadují vyšší technickou vybavenost.

Autor: Lenka Tláskalová

Jelikož film Hranice reality vznikl v  rámci studia předmětů Základy filmové řeči a Produkce audiovizuálního díla, technické zázemí projektu zajistila Laboratoř Elektronických MultiMediálních Aplikací Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v Brně. Nicméně kameraman a režisér Roman Kadlčík použil také vlastní natáčecí a zvukovou techniku.

Natáčecí technika

Všechny scény se natáčely pomocí  digitálního fotoaparátu (zrcadlovky) Canon EOS 70D . Byl použit také výměnný objektiv 17-55 mm f/2,8.

Zvuková technika

Natáčení bylo kontaktní (zvuk byl zaznamenáván při natáčení). Při natáčení byl použit mikrofon Rode VideoMic Pro, zapojený do fotoaparátu. Při chůzi a běhu herců byla použita také mikroportová sada Sennheiser EW 122, obsahující kardioidní klopový mikrofon ME4, kapesní vysílač a kamerový přijímač. Během natáčení pokojových scén bylo využito zvukové zařízení Zoom H4n.

Zvuková technika použitá při natáčení filmu Hranice reality

Další technika

Pro stabilizaci obrazu, zvláště při natáčení scén s Aponi, byl použit stabilizátor kamery Edelkrone Modula 5 RIG. Skvělý obraz scén s pronásledováním a při běhu byl dosažen stabilizátorem Glidecamem HD-4000. Při těchto běhacích scénách byl také použit Edelkrone Slider PLUS V2 (tzv. kolejnice). A základní výbavu tvořil stativ Velbon CX586/F2.

 

Foto: Jan Stárek.

Související články