Použitá technika
Venkovní scény vyžadují vyšší technickou vybavenost.
Autor: Lenka Tláskalová
Jelikož film Hranice reality vznikl v rámci studia předmětů Základy filmové řeči a Produkce audiovizuálního díla, technické zázemí projektu zajistila Laboratoř Elektronických MultiMediálních Aplikací Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v Brně. Nicméně kameraman a režisér Roman Kadlčík použil také vlastní natáčecí a zvukovou techniku.
Natáčecí technika
Všechny scény se natáčely pomocí digitálního fotoaparátu (zrcadlovky) Canon EOS 70D. Byl použit také výměnný objektiv 17-55 mm f/2,8.
Zvuková technika
Natáčení bylo kontaktní (zvuk byl zaznamenáván při natáčení). Při natáčení byl použit mikrofon Rode VideoMic Pro, zapojený do fotoaparátu. Při chůzi a běhu herců byla použita také mikroportová sada Sennheiser EW 122, obsahující kardioidní klopový mikrofon ME4, kapesní vysílač a kamerový přijímač. Během natáčení pokojových scén bylo využito zvukové zařízení Zoom H4n.
Další technika
Pro stabilizaci obrazu, zvláště při natáčení scén s Aponi, byl použit stabilizátor kamery Edelkrone Modula 5 RIG. Skvělý obraz scén s pronásledováním a při běhu byl dosažen stabilizátorem Glidecamem HD-4000. Při těchto běhacích scénách byl také použit Edelkrone Slider PLUS V2 (tzv. kolejnice). A základní výbavu tvořil stativ Velbon CX586/F2.
Foto: Jan Stárek.
Související články