Produkční scénář a přípravy

Natáčecí plán Hranice reality

Kromě natáčecího plánu musíte mít ještě záložní plán, protože stát se může cokoliv.

Autor: Lenka Tláskalová

Vzhledem ke skutečnosti, že se domlouvání lokalit v závislosti na termínech, kdy se štáb a herci mohli zúčastnit natáčení, protáhlo, tak jsme pracovali s technickým scénářem. Produkční scénář je doplněn o konrétní jména herců, konkrétní lokace a termíny natáčení.

Výběr herců a natáčecí plán

Hlavní herečku Marušku Peškovou jsem měla v hlavě vybranou již na podzim u tvorby námětu, jelikož mě přesvědčila o svých hereckých schopnostech ve snímku Kybersvět Petra Séčkaře a oslovila jsem ji již v prosinci. Maruška mi doporučila svého hereckého kolegu z tohoto snímku Jana Scheuera a byla jsem velice ráda, když s rolí Michala souhlasil. Přesvědčila mě i jejich sehranost ve snímku Kybersvět. Sama jsem si během studia předmětu Základy filmové řeči na vlastní kůži víceméně nedobrovolně vyzkoušela, co je to spolupráce herců na place (i přesto, že nejsem herečka) a poznala, jak je sehranost herců pro film důležitá. A jelikož mám také ráda reálné příběhy ze života, když jsem spatřila na fotce přítelkyni Jana Scheuera Terezku Ordeltovou, která navíc typově odpovídala postavě Lýdie, měla jsem také jasno a byla opravdu ráda, když Terezka s rolí souhlasila. V případě upíra jsem vsadila na svého spolužáka ze střední školy a umělce Honzu Přikryla. Nikola Linhart v roli Julie byla také jednoznačnou volbou. Svěřila jsem jí tuto náročnou, i když menší roli, jelikož je také profesionální herečka a věděla jsem, že “neherečka“ by takovou scénu s upírem nezahrála.

Záložní plán

V případě upíra jsem byla seznámena se skutečností, že se Honza bude moci zúčastnit první natáčecí den, ale ty další možná ne. Zvažovala jsem i oslovení jiného herce, nakonec jsem však raději vymyslela záložní plán. A ten se mi hodil. Nepřítomnost Honzy při natáčení v kině jsem vyřešila vypůjčením bundy (i když dámské, jelikož jinou jsem nesehnala) a s pomocí Jozefa Vilkoláka, který hrál jednoho z diváků v kině. Tato scéna, kdy je zobrazen pouze náznak upíra v kině a náznak světa fantazie prolínající se do reality byl mým uměleckým záměrem, a proto byl záložní plán v souladu s nenarušením mého scénáře. Na co jsem ale záložní plán neměla, byla scéna s diváky v kině. Oslovila jsem všechny své přátele a známé, ale většina z nich se nemohla, nebo nechtěla zúčastnit natáčení. Účast mi slíbili dvě komparsistky a čtyři přátelé. Opravdoví přátelé, protože všichni přišli. A tímto ještě jednou všem hercům a přátelům děkuji za skvělý tým, který jste vytvořili, protože bez vás by film Hranice reality nebyl tím, čím je.

Říká se, že se má první verze knihy nechat 3 měsíce “odležet“ apoté se má začít s přepisováním a korekturami. Ke scénáři jsem se vrátila také za 3 měsíce a vlivem různých okolností jsem změnila žánr, což mělo vliv na konečnou podobu technického scénáře.

Poslední verzi technického scénáře si můžete prohlédnout zde: Hranice reality - Scénář.docx (34,7 kB)

 

Foto: Jan Stárek.

Video: YouTube.com.

Související články